Monday 23 June 2014

Masih Di Sini

Pada ketika aku menulis ini masa berdetik menghampiri jam 4 petang. Aku berada di dalam bilik ku, keseorangan kerana roomate ku telah pulang ke kampung halaman beliau pada hari jumaat yang lepas. Cuaca pada waktu ini begitu baik sekali, sang suria bersinar begitu cantik sekali dan langit pula kelihatan begitu cerah dan luas. Sengaja aku buka tingkap-tingkap di bilik ini dan ketepikan langsir supaya bilik aku disinari dengan cahaya matahari dan tiupan angin yang sayup-sayup sahaja. Aku dapat menyaksikan dedaun kering berpisah daripada rantingnya dan perlahan-lahan jatuh menyembah bumi tatkala ditiup angin.

Aku telah selesai menjawab peperiksaan ku pada jam 6.30 petang 19 Jun yang lepas. Paper terakhir ku itu adalah subjek prinsip perakaunan. Kebanyakkan daripada kawan-kawanku telah pulang ke kampung halaman masing-masing.Hanya segelintir sahaja yang masih belum selesai menjawab peperiksaan. Sepatutnya aku sudah boleh pulang ke rumah ku jua tetapi aku memilih untuk terus menetap beberapa hari lagi sebelum aku menghabiskan sisa-sisa cuti yang berbaki satu minggu di rumahku nanti. Masih ada dua laporan dan dua tugasan yang perlu aku siapkan sebelum Khamis ini.

Cuti semester kali ini tidak panjang seperti sem lepas. Sem ini aku cuma cuti selama 2 minggu sahaja kerana pada 6 Julai nanti aku akan kembali semula untuk semester pendek. Sepertimana sem-sem sebelumnya, aku berharap agar sem ketiga ku nanti akan lebih baik daripada sem satu dan sem kedua ku. Jika cuti sebelumnya aku manfaatkan dengan bekerja sambilan dan bercuti, cuti kali ini aku mempunyai misi yang perlu aku selesaikan.Tidak perlu untuk aku ceritakan apa misi ku itu di sini. Harapan aku untuk cuti kali ini adalah aku berjaya menyelesaikan misi tersebut.

Aku hanya cuma mempunyai beberapa hari sahaja lagi untuk berada di sini, di bilikku ini kerana untuk sem yang akan datang aku terpaksa berpindah bilik. Walaupun bilik aku gelap dan muram pada kebanyakkan masa, tetapi aku berasa selesa di sini. Sekian, terima kasih kerana sudi membaca post aku.




No comments:

Post a Comment