Monday 17 March 2014

HILANG

Assalammualaikum dan selamat sejahtera kepada semua. Terima kasih kerana sudi meluangkan masa untuk membaca dan melawati blog aku yang masih serba kekurangan buat masa ini. Pada minggu lepas, aku ditugaskan oleh pensyarah ku untuk membuat blog post berdasarkan tema yang telah beliau tetapkan iaitu KEHILANGAN.

Kehilangan bukan lah sesuatu yang asing dalam menjalani kehidupan sebagai manusia, bahkan ia begitu sinonim dengan kita. Setiap daripada kita pasti pernah merasai atau mengalami detik kehilangan dalam hidup. Antara kehilangan yang sering kita alami tanpa kita sedari adalah kehilangan dari segi masa. Ia berlalu begitu pantas dan kehilangannya adalah kekal kerana kita tidak mampu untuk mengembalikan semula setiap saat yang telah berlalu.

"JIKA AKU MAMPU ULANGI SEMULA MASA YANG TELAH BERLALU, PASTI AKU AKAN MELAKUKAN SESUATU DENGAN LEBIH BAIK"

Seringkali, kata-kata ini diungkapkan oleh kita semua secara sedar ataupun tidak walaupun dalam olahan yang tersendiri tetapi  tetap dengan maksud yang serupa. Secara khususnya, aku sering ungkapkan kata-kata ini terutamanya apabila aku kesuntukan masa untuk mengerjakan sesuatu tugasan atau perkara. Walaupun kerap mengungkapkannya tetapi impak kekesalan atas kehilangan itu amat kecil kesannya dalam diriku. Rasa kesal itu hanya menebal saat aku kesuntukan masa dan semakin menipis saat aku siap mengerjakannya.





No comments:

Post a Comment