Sunday 30 March 2014

move on

Senang ditutur tetapi sukar untuk dilaksanakan. Itu lah pandangan aku terhadap tajuk post pada minggu ini iaitu MOVE ON.

"Hidup mesti diteruskan, jangan dikenang benda yang lepas" adalah antara ayat-ayat klise yang seringkali dilontarkan tatkala menyakinkan diri untuk move on and keep going forward. Bukan mudah untuk melupakan sesuatu perkara, terutamanya perkara-perkara yang begitu peribadi dan dekat dengan diri kita.

Manusia bukan seperti mesin. Dengan semudah menekan butang reset, mesin akan kembali kepada keadaan asal. Jika manusia mampu berbuat sedemikian, pastinya hidup akan lebih mudah dan tiada lah perkara-perkara yang tidak menggembirakan kita akan berlaku. Tetapi, kehidupan tidak semudah itu dan sesukar mana pun kita rasa, life must goes on. Selagi kita bernafas selagi itu lah kita kena move on dan bergerak kehadapan. Jadikan perkara yang sudah berlalu itu sebagai satu semangat untuk kita bergerak dengan lebih baik di masa hadapan.

As i said previously, it was easy to say than to do...
But with a great willpower, you will be able to do it!!

P/s: if you can't move on your own, get someone to push you from behind so instead of moving backwards, you are moving forward.









No comments:

Post a Comment